ღ ஜღ عاشقانه های من برای توღ ஜღ

پلکهای مرطوب مرا باور کن ، این باران نیست که میبارد ، صدای خسته ی من است که از چشمانم بیرون میریزند...

ღ ஜღ عاشقانه های من برای توღ ஜღ

پلکهای مرطوب مرا باور کن ، این باران نیست که میبارد ، صدای خسته ی من است که از چشمانم بیرون میریزند...

داستان یک عشق

  

 

                                  به که باید دل بست؟              

به که شاید دل بست؟

سینه ها جای محبت، همه از کینه پر است .

هیچکس نیست که فریاد پر از مهر تو را ـ

گرم، پاسخ گوید

نیست یکتن که در این راه غم آلوده عمر ـ

قدمی، راه محبت پوید

خط پیشانی هر جمع، خط تنهائیست

همه گلچین گل امروزند

در نگاه من و تو حسرت بیفردائیست .

به که باید دل بست ؟

به که شاید دل بست ؟

نقش هر خنده که بر روی لبی میشکفد ـ

نقشه یی شیطانیست

در نگاهی که تو را وسوسه عشق دهد ـ

حیله پنهانیست .

از وفا نام مبر، آنکه وفا خواست، کجاست ؟

ریشه عشق، فسرد

واژه دوست، گریخت

سخن از دوست مگو، عشق کجا ؟ دوست کجاست

******

 

مرا دریاب !!!!!!!

منم مرداب.....

زیر آوار خاک .......

آرزویم در دست باد

مرا بشناس !!!

منم فریاد ....

منم آوا .....

منم ،خردم، زیر حجم یاد

صدایم تنگ

گلویم لنگ.........

نگاهم بنگ ...

منم نیلوفری در دست مرداب

******

نبندم با تو پیمانی که عهدت را وفایی نیست

نبندم دل به این دنیا که دنیا را وفایی نیست

******

 

 

قسمت نبود گاه به گاهی ببینمت

تنها به قدر نیم نگاهی ببینمت

هر طور میل توست همان می کنم عزیز

شاید خودت نخواهی دوباره ببینمت

تو پشت ابرهایی حتی نخواستی

یک آن ففط به هیبت ماهی ببینمت

تو قطره میشوی و به دل خاک می روی

من میشوم کبوتر چاهی ببینمت

از لای پرده باز الهی ببینمت

امشب کنار پنجره مثل همیشه ام

حتی اگر خود تو نخواهی ببینمت

******

توی آسمون دنیا هر کسی ستاره داره
چرا وقتی نوبت ماست آسمون جایی نداره

******

می دونی فرق تو با عشق ، زندگی و گل چیه؟؟؟ عشق یک کلمه است ولی تو معنی اون هستی. زندگی یک اجبار است ولی تو دلیل اون هستی. گل یک گیاه است و تو عطر اون هستی.

******

 

 

                                    داستان یک عشق

 

یکی بود یکی نبود
یه روزی از روزا
با یه دختری آشنا شدم.
اون اولا واسم مثل یه دوست خوب بود.
یه دوست که باهاش بتونم راحت درد دل کنم.
ولی کم کم خیلی بهش عادت کردم.
واسم با دیگران متفاوت بود.
عاشقش شدم.
عشق اولم بود.
نمی دونستم چه جوری بهش بگم.
چه جوری نشون بدم
که دوستش دارم.
روز ها گذشت.
من هم هر کاری که می تونستم می کردم
که بهش نشون بدم که دوستش دارم.
یه روز قلبمو تقدیمش کردم
٬ قلبمو پس داد!
دختر عجیبی بود. اصلا توو خط عشق و عاشقی نبود.
همین جور عاشقش موندم...
یه روز اومد گفت:
" این دوستمه اسمش سعید هست."
یهو یه چیزی قلبمو فشار داد.
بغضمو خوردم و لبخند زدم گفتم:
"خوشبختم."
دیگه چیزی از دلم نمونده بود.
اون لبخند از ته دل نبود.
فقط ماهیچه های صورتم بودن که به صورت یک لبخند شکل گرفته بودند.
که باز هم ناراحت نشه!
یه روز درحالی که گریه می کرد به خونم اومد و گفت:
"با هم جرو بحثمون شده. می تونم پیشت بمونم؟"
با این حال که می دونستم این قلبمه که باز هم باید درد بکشه و جیک نزنه
٬
لبخند زدم و گفتم:
"بله که می تونی."
بغلش کردم و سرش رو گذاشتم رو شونم که گریه کنه تا آروم بشه...
چندین ماه گذشت...
یه روز بهم زنگ زد و گفت:
"پنجشنبه هفته ی دیگه عروسیم هست. کارت دعوتو کی بیارم خونتون بهت بدم؟"
دیگه نمی فهمیدم چی میگه.
منگ شده بودم.
یهو دیدم داره میگه:
"... کوشی؟ الوووووو...."
گفتم: "اینجام. اینجام. یه لحظه رفتم تو فکر."
گفت: "تو همیشه وقتی با من حرف می زنی میری تو فکر!"
گفتم: "فردا خونه هستم. حدود ساعت پنج بیا دعوت نامه رو بده."
....
اون شب اصلا خوابم نمی برد. خُل شده بودم.
یاد اون روزهای اول که تازه باهاش آشنا شده بودم افتاده بودم.
خلاصه با هزار تا وول خوردن و کلنجار رفتن تونستم یه سه ساعت بخوابم.
فردا ساعت پنج زنگ در به صدا در اومد.
خودش بود. بازم سر ساعت!
در رو باز کردم.
به چشماش زل زدم.
هنوزم عاشقش بودم. ولی ...
گفت:
"یوهو. کجایی؟ بیا اینم دعوت نامه. پنجشنبه می بینمت."
تا پنجشنبه بیاد
٬‌ نمی دونم چه جوری زندگی کردم.
همه چیز واسم مثل جهنم بود.
نمی تونستم تحمل کنم.
به سیگار و مشروب هم عادت نداشتم.
دوست داشتم برم بالای یه کوهی و تا دلم می خواد داد بزنم.
....
پنجشنبه کت شلوارم رو پوشیدم.
به سالن که رسیدم
٬ اونو توو لباس عروس دیدم.
چقدر زیبا شده بود.
اومد جلو و بهم گفت:
"خوش اومدی امین. برو یه جا بشین. امیدوارم بهت امشب خوش بگذره."
دستشو گرفتم و لبم رو آوردم نزدیک گوشش و گفتم:
"نه. اومدم این کادوی ناقابل رو بدم و برم. تو همیشه توو قلب من هستی. منو یادت نره!"
گونش رو بوسیدم و گفتم:
"خداحافظ!"
حالا این من بودم و تنهایی هام که باید تا ابد باهاش می ساختم!...

 

M O h s e n   S O l e y m a n y

******

نظر یادتون نره ه ه ه ه ه

خداحافظ

 

 

 

******

 

من تموم زندگیمو، پای عشق تو گذاشتم

 

خرج احساس تو کردم هر چی داشتم ونداشتم

 

بین خطای روی دستت ؛ خط زندگیو دیدم

 

روی بوم کهنه ی دل ، طرح چشماتو کشیدم

 

من غرورمو شکستم که یه وقت دلت نگیره

 

حالا خیلی ساده میگی دلت از عاشقی سیره

 

غیر تو غیر ترانه  از همه دنیا بریدم

 

هر چی گفتی باورم شد پشت پرده رو نددیم

 

همه را به باد دادی با یه قهر بی بهانه...

******

شبی غمگین شبی بارانی و سرد مرا در غربت شبها رها کرد

دلم در حسرت دیدار او ماند مرا چشم انتظار کوچه ها کرد

به من می گفت تنها و غریب است ببین با غربتش با من چه ها کرد

تمام هستی ام بود و ندانست که در قلبم چه آشوبی به پا کرد

و او هرگز شکستم را نفهمید اگر چه تا ته دنیا صدا کرد

******

دلم همچون آسمان، پر از ابرهای بارانی است ، ای کاش دلم امشب بگرید، شاید که بغض چشمانم بشکند....

******

چه ساده با گریستن خویش زاده می شویم و چه ساده در میان گریستن دیگران می میریم , و در فاصله ی این دو سادگی چه معمایی می سازیم به نام زندگی

******

دلم تنگ بود،صدام غم داشت،چشام گریه................حالا چی؟

دلم سنگه،صدام خنده،چشام بی رحمه بی رحمه

                                                                         ******

 

 

خداحافظ همین حالا،همین حالا که من تنهام

خداحافظ به شرطی که بفهمی تر شده چشمام

خداحافظ کمی غمگین به یاد اون همه تردید

به یاد آسمونی که منو از چشم تو میدید

اگه گفتم خداحافظ نه اینکه رفتنت سادست

نه اینکه میشه باورکرد دوباره آخر جادست

خداحافظ واسه اینکه نبندیم دل به رویاها

بدونیم با تو و بی تو همینه رسم این دنیا

                                                                 ******

 

 

زرد است که لبریز حقایق شده است

تلخ است که با درد موافق شده است

شاعر نشدی وگرنه میفهمیدی

پاییز بهاریست که عاشق شده است

                                                                 ******

 

بوسه اختراع طبیعت است برای زمانیکه کلالم قادر به بیان احساسات نیست

                                                               

                                                               ******

 

 

 

 

 

۵ وارونه

 

 

مرا اینگونه باور کن... کمی تنها ، کمی بی کس ، کمی از یادها رفته... خدا هم ترک ما کرده ، خدا دیگر کجا رفته...؟! نمی دانم مرا ایا گناهی هست..؟ که شاید هم به جرم آن ، غریبی و جدایی هست..؟؟؟ مرا اینگونه باور کن

******

شکست عهد من وگفت هر چه بود گذشت به گریه گفتمش آری وچه زود گذشت بهار بود و تو بودی وعشق بود و امید، بهار رفت و تو رفتی و هر چه بود گذشت

******

عشق مدد کن که به سامان برسیم/ چون مزرعه تشنه به باران برسیم / یا من برسم به یار یا یار به من/ یا هر دو بمیریم و به پایان برسیم

******

یکی میدونه که دوستش داری، یکی نمیدونه دوستش داری! بیچاره اونی که فکر میکنه دوستش داری 

******

ناله را هر چند که می خواهم پنهانش کنم
سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن !
.

 

******

روزی اگر به سراغ من آمد به او بگو :

« من خوب می شناختمش

نامت چو آوازی همِشه بر لب او بود .

حتی زمان مرگ

آن لحظه های پر ز درد و غم و غروب

آن بیقرار عشق

چشم انتظار دیدن رویت نشسته بود . »

روزی اگر سراغ من آمد به او بگو :

« شب در میان تاریکی در نور ماهتاب

هر روز در درخشش خورشید تابناک

هر لحظه در برابر آیینه ی زمان

آن دختر سکوت ؛

در انتظار دیدن رویت نشسته بود .»

روزی اگر سراغ من آمد به او بگو :

« جز تو دلش را به هیچ کس امانت نداد

هرگز خیانتی به دستان تو نکرد

هرگز نگاه پاک و زلال تو را ؛

با هیچ چشم سیاه مستی عوض نکرد

تا آخرین نفس ؛

در انتظار دیدن رویت نشسته بود . »

روزی اگر سراغ من آمد به او بگو :

افسوس ! دیر شد ؛ ای کاش !

کمی زودتر می آمدی . »

اما بگو :

« من خوب می دانم

حتی در آن جهان

آن خفته ی خموش ؛

در انتظار دیدن رویت نشسته است .»

روز ی اگر .......  

اما ؛ نه ؛

او هیچوقت دیگر نمی آید .

کاش عمرم را به پایش هدر نمی کردم

 

******

 

شبی غمگین شبی بارانی و سرد                              مرا در غربت شبها رها کرد

دلم در حسرت دیدار او ماند                                       مرا چشم انتظار کوچه ها کرد

به من می گفت تنها و غریب است                              ببین با غربتش با من چه ها کرد

تمام هستی ام بود و ندانست                                   که در قلبم چه آشوبی به پا کرد

و او هرگز شکستم را نفهمید                                     اگر چه تا ته دنیا صدا کرد

                                                                ******

 

 

خواهر کوچکم از من پرسید:

پنج وارونه جه معنی دارد؟

من به او خندیدم

گفت : خودم بر دیوار بر ساقه ی درختان دیدم

باز به او خندیدم

گفت خودم دیدم دیروز

مهران پسر همسایه

پنج وارونه به مینو داد

باز به او خندیدم

آنچنان خنده برم داشت که طفلک ترسید

بغلش کردم و بوسیدم

باخود گفتم:

بعدها وقتی بارش بی وقفه ی درد

سقف کوتاه دلت را خم کرد

بی گمان خواهی فهمید

پنج وارونه چه معنی دارد.

******

به عقیدهء پرنده محبوس آسمان لبریز از پروازهای برباد رفته است.

 

******

 

چقدر سخته گل آرزوهات را توی باغچه دیگه ببینی و آن وقت آروم زیر لب بگی: گل من باغچه نو مبارک.

******

  

5 راه عزیزتر شدن:

.

.

.

.

تو که "عزیزترینی" دنبال چی می گردی؟

 

******

 

زیر درخت انار نشست .درخت انار عاشق شد گل داد سرخ سرخ .گلها انار شد ؛داغ داغ . هر اناری هزار تا دانه داشت . دانه ها عاشق بودند دانه ها توی انار جا نمی شدند انار کوچک بود . دانه ها تر کیدند ؛انار ترک برداشت . خون انار روی دست لیلی چکید .لیلی انار ترک خورده را از شاخه چید . مجنون به لیلی اش رسید .خدا گفت : راز رسیدن فقط همین بود کافیست انار دلت ترک بخور

 

 

برای دوستم ۱

 

                                نظر یادتون نره ه ه ه ه ه ه ه ه ه

                                

                                                                  *******    

  

برای آمدنت گل چیدم و برای رفتنت اشک ریختم ...چه باشکوه آمدی و چه بی خیال رفتی

 

                                                            ******

ای دوست دلت همیشه زندان من است آتشکده عشق تو از آن من است آن روز که لحظه وداع من و توست آن شوم ترین لحظه پایان من است.

 

                                                            ******

عاشق هرکس شدم او شد نصیب دیگری ... دل به هرکس دادم او هم زد به قلبم خنجری ... من سخاوت دیده ام دل را به هرکس می دهم ... شرم دارم پس بگیرم آنچه را بخشیده ام

 

                                                            ******

به بازار سیاه رفتم برای خریدن عشق ولی در ابتدای ورودم روی کاغذی خواندم در غرفه هوس بازان عشق را به حراج گذاشته اند به قیمت نابودی پاک بازان

 

                                                           ******

در شیرینی بوسه غرق بودیم که ناگهان شوری اشک رابر لبانم احساس کردم و فهمیدم که این بوسه ی جدایس

 

                                                          ******

شاید آن روز که سهراب نوشت : تا شقایق هست زندگی باید کرد خبری از دل پر درد گل یاس نداشت باید اینجور نوشت هر گلی هم باشی چه شقایق چه گل پیچک و یاس زندگی اجبارست

 

                                                         ******

سهراب گفتی:چشمها را باید شست......شستم ولی !......... گفتی: جور دیگر باید دید.......دیدم ولی !.............. گفتی زیر باران باید رفت........رفتم ولی !............. او نه چشمهای خیس و شسته ام را..نه نگاه دیگرم را...هیچ کدام را ندید !!!! فقط در زیر باران با طعنه ای خندید و گفت: " دیوانه باران ندیده !! "

 

                                                        ******

دلم عجیب هوای دیدنت را کرده است ، دستانم را کمی کنار می زنم و از لا‌ به لا‌ی انگشتان لرزانم نیم نگاهی به گذشته ناتمامم می اندازم ، چیز زیادی نیست و از من نیز چیزی نمانده است جز آیینه زلا‌لی که از آن گله دارم که چرا حقیقت زندگی را از من پنهان کرد... !؟ و تو ای سنگ صبور لحظه لحظه های عمر کوتاه من ، چقدر بی کس و تنها ماندی ! جواب صفحه های سفیدت را چه دهم که من نیز بی وفایی را از زمانه آموختم.

                                                     ******

عشق کلید شهر قلب است به شرط آن که قفل دلت هرز نباشد که با هر کلیدی باز شود

 

                                                     ******         

کاش می دونستی دل تخته سیاه نیست وقتی که می آیی اسمت رو روی اون بنویسی و هروقت دلت خواست بری اسمت رو از روش پاک کنی

 

                                                          ******

 

با هم اینجوری نبودیم اصلاً قرار نبود اینجوری باشیم قصه ما قصه عشق وعاشقی نبود اما... چقدر زیبا گفته اند :عشق یک حادثه است

                                                        

                                                  ******

 

 

گناه


گنه کردم گناهی پر ز لذت
کنار پیکری لرزان و مدهوش
خداوندا چه می دانم چه کردم
در آن خلوتگه تاریک و خاموش


در آن خلوتگه تاریک و خاموش
نگه کردم بچشم پر ز رازش
دلم در سینه بی تابانه لرزید
ز خواهش های چشم پر نیازش


در آن خلوتگه تاریک و خاموش
پریشان در کنار او نشستم
لبش بر روی لب هایم هوس ریخت
زاندوه دل دیوانه رستم


فرو خواندم بگوشش قصه عشق:
ترا می خواهم ای جانانه من
ترا می خواهم ای آغوش جانبخش
ترا ای عاشق دیوانه من


هوس در دیدگانش شعله افروخت
شراب سرخ در پیمانه رقصید
تن من در میان بستر نرم
بروی سینه اش مستانه لرزید


گنه کردم گناهی پر ز لذت
در آغوشی که گرم و آتشین بود
گنه کردم میان بازوانی
که داغ و کینه جوی و آهنین بود

 

                                                                                < فروغ فرخزاد>

                                                                              

                                                                ******

من این مطالب و از سایتهای مختلف برداشت میکنم گفتم که بعدا کسی دلخور نشه.